صوت | آنها را قطعا خليفه روی زمين خواهند کرد
کد خبر: 4126668
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
آیه‌های مهدوی / ۵

صوت | آنها را قطعا خليفه روی زمين خواهند کرد

در قرآن کریم کتاب آسمانی شیعیان، آیات بسیاری به وجود مقدس منجی و یاران و پیروانش همانند دیگر کتب دینی اشاره شده است. به مناسبت سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) برخی از این آیات را در مجموعه «آیه‌های مهدوی» با صدای کریم منصوری، قاری بنام کشور همراه با تفسیر کوتاه این آیه می‌شنوید. در پنجمین و آخرین قسمت آیه 55 سوره مبارکه نور ارائه می‌شود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

خداوند به كسانی كه از شما ايمان آورده‌اند و اعمال صالح انجام داده‏‌اند وعده می‌‏‌دهد كه آنها را قطعا خليفه روی زمين خواهد كرد، همانگونه كه پيشينيان را خلافت روی زمين بخشيد و دين و آئينی را كه برای آنها پسنديده پا بر جا و ريشه‌دار خواهد ساخت و خوف و ترس آنها را به امنيت و آرامش مبدل می‌كند، آنچنانكه تنها مرا می‌‏پرستند و چيزی را برای من شريک نخواهند ساخت و كسانی كه بعد از آن كافر شوند فاسقند.

﴿سوره نور آیه ۵۵﴾

مهدویت
کد
انتهای پیام
captcha